Ainoa Maailmassa - Karl Johan Johanssonin uniikki autotaide näytillä Järvenpään AUTOSHOW:n Jenkkiautonäyttelyssä!

18.09.2023
Kuva: Keijo Hokkanen
Kuva: Keijo Hokkanen

Tervetuloa näkemään ainutlaatuinen automestarin luomus, Karl Johan Johanssonin uniikki auto, josta taatusti ei löydy vastaavaa kopiota missään päin maailmaa! Johansson on taikonut esiin todellisen helmen kaapparimaallisen 2-ovisen coupén tsekkiläisestä 4-ovisesta Tatraplanista. Tämä ainutlaatuinen luomus on saapuu Suomeen ja on esillä Järvenpään Jenkkiautonäyttelyssä 30.9.-1.10.2023 Aino Areenalla.

Karl Johan Johanssonin luoma auto on todellinen nähtävyys, joka herättää kunnioitusta ja ihastusta niin autoharrastajissa kuin teollisen muotoilun ja jopa taiteen ystävissä. Tämä ainutlaatuinen teos on muokattu perusteellisesti 50-luvun klassikkomallista, Tatraplanista, ja siitä on tehty silmä- ja mielihyvää tarjoava show stopper.

Korin muutokset ovat hämmästyttäviä ja monipuolisia, ja ne tekevät tästä autosta todellisen taideteoksen. Tule ihailemaan paikanpäälle ja saamaan inspiraatiota autotaiteen maailmasta. Järvenpään Jenkkiautonäyttely on paikka, jossa autoharrastajat ja autojen ystävät kohtaavat ja jakavat intohimonsa upeiden luomusten äärellä.

Älä missaa tätä tilaisuutta nähdä maailman ainoa laatuaan oleva auto! Tervetuloa Järvenpään Jenkkiautonäyttelyyn kokemaan uniikkien luomusten maailman.



Tapahtuman aukioloajat:

  • Lauantai 30.9. kello 11-18: Autonäyttely
  • Lauantai 30.9. kello 18-24: Rock'n'Roll Night
  • Sunnuntai kello 18-24: Autonäyttely / perhepäivä
  • Molempina päivinä: Harrasteparkki

Yhdistelmälipulla AUTOSHOW ja Rock'n'Roll Night.

 AUTOSHOW on yhdistelmä Jenkkiautonäyttelystä, X-treme Car Show'sta ja Rocn'Roll Night -tapahtumista. Rock'n'Roll Night on tapahtuman After Party, jonne kaikki ovat tervetulleita osallistumaan. . Tule viettämään ikimuistoinen päivä ja ilta autojen ja hyvän musiikin maailmassa. 
  

Tatraplan, eli Tatra 600, oli merkittävä tšekkoslovakialainen henkilöauto, joka syntyi toisen maailmansodan jälkeen. Tämä pisaramaisesti muotoiltu ja edistyksellinen auto valmistettiin Tatran ja Škodan yhteistyönä.

Sarjatuotanto käynnistyi vuonna 1948 Tatran tehtaalla ja myöhemmin siirtyi Škodan tehtaalle Mladá Boleslaviin, jossa valmistus jatkui vuoteen 1952 asti. Alun perin Tatraplanit olivat varattuja puolueen eliitin ja merkittävien virkamiesten käyttöön, mutta suuri osa niistä päätyi vientiin.

Tatraplanit ovat historiankirjoituksessa kiinnostava luku, mutta ne myös haastoivat liikenteen moottoriongelmilla ja varaosien saatavuuden haasteilla. Kehityksen jatkaminen oli kuitenkin tärkeää, sillä Tatran tavoitteena oli luoda edistyksellisiä, virtaviivaisia ja mukavampia henkilöautoja.